Zde si můžete stáhnout a vytisknout cviky na posílení a protažení nejproblematičtějších svalových skupin .

Pokud si chcete vyzkoušet kondici těla, doporučuji zacvičit si všechny protahovací cviky. Když u provádění cviku ucítíte, že vás něco táhne, je to známka zkráceného svalu. Možná budete překvapení kolik svalů máte zkrácených. Nepropadejte panice, je to normální a tento fakt přímo souvisí se stylem života.

 

Než začnete cvičit, přečtěte si následující:

  • Začněte pouze s protahovacími cviky.
  • Nezačínejte s posilovacím cvikem, dokud cítíte napětí při protahovacím cviku. Je nutné nejprve sval protáhnout ( i kdyby to mělo trvat delší dobu), než ho začnete posilovat. Pokud si představíme nejhorší variantu: když začnete posilovat stažený sval, může prasknout.
  • Pokud nějakému cviku nerozumíte, neprovádějte ho! Můžete mne kontaktovat a ráda vám cvik vysvětlím. Tyto cviky jsou zde volně ke stažení a domácímu použití pro všechny, proto se neostýchejte mne kontaktovat k upřesnění cviku i pokud nejste „můj klient“ .
  • Pokud máte vážnější zdravotní problém, nezačínejte se cvičením, bez konzultace s lékařem.
  • Důležitá je pravidelnost cvičení. U protahovacích cviků je nejefektivnější je provádět každý den.

Soubory jsou ve formátu Word a můžete si je stáhnout zde

cviceni na krk

pletenec ramenni

hybne svaly horni koncetiny

hybne svaly trupu

hybne_svaly_dolnich_ koncetin